Można mieć na sprzedaż inwestycję w najlepszej lokalizacji, w najlepszym standardzie, w najatrakcyjniejszej cenie, ale to nie wystarczy, jeśli nie zapewni się odpowiedniej obsługi marketingowej. Marketing jest potrzebny, aby zbudować markę, zdobyć zaufanie klientów, stymulować sprzedaż, co przekłada się na wyniki sprzedażowe inwestycji. Jakimi narzędziami dysponuje dzisiejszy marketing inwestycji deweloperskich?
Jej dobre opracowanie jest potrzebne do dobrania odpowiednich narzędzi marketingowych. Ułatwia to późniejszą komunikację z klientem i uspójnia wszystkie działania. Jak opracować dobrą strategię? Należy określić grupę docelową oraz określić cel i potrzeby potencjalnych klientów. Następnie trzeba zbadać rynek nieruchomości – pod kątem trendów i pomysłów na przyszłość. Ważna jest także analiza konkurencji – zbadanie jej mocnych i słabych stron. Na koniec na tapet wchodzi inwestycja – tu także należy przeanalizować jej mocne i słabe strony. Ważne są zwłaszcza te drugie, bo one mogą przeszkodzić w promocji inwestycji w mediach.
To gwarantuje stały dostęp potencjalnych klientów do oferty inwestycji deweloperskiej. Tutaj klienci otrzymują informacje o inwestycji w pigułce. Często tutaj rozpoczyna się proces zakupowy. Ponieważ jednak internet przegląda się na różnych urządzeniach, ważne, aby strona była responsywna. Dostosowanie jej formy do urządzeń mobilnych wpływa na jej odbiór. Nie powinna zawierać zbyt wielu szczegółów – wystarczą najważniejsze informacje: aktualne oferty, zrealizowane inwestycje, czy informacje o procesie zakupu nieruchomości. Nie można zapomnieć o dobrej jakości materiałach foto i video – to ważne przy kreowaniu profesjonalnego wizerunku.
Przez nie można dotrzeć do potencjalnych klientów, przedstawiając im najbardziej aktualną ofertę. Ale trzeba uważać, żeby nie wpaść w pułapkę nudy i nie traktować social mediów jako narzędzia do raportowania. Dobrze prowadzone media społecznościowe kreują pozytywny wizerunek marki wśród młodych ludzi i budują zaufanie wśród potencjalnych przyszłych klientów. Najlepiej sprawdzą się tu krótkie i treściwe infografiki, zdjęcia, posty promujące konkretne oferty, relacje z życia firmy. Wartościowe są także posty promujące wpisy blogowe np. z poradami dotyczącymi aranżacji mieszkań. Tu rządzi hasło „spójnie, ale różnorodnie”.
W promocji marki i samych inwestycji deweloperskich dobrze sprawdza się videomarketing. To wszelkiego rodzaju filmy, które pokazują wnętrze mieszkań, prezentują inwestycję, jej lokalizację. Dzięki nim klient może obejrzeć wybrane mieszkanie, poznać jego rozkład i zalety. Może to znacząco wpłynąć na decyzje zakupowe.
Content marketing to kolejne narzędzie, dzięki któremu można dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów. Słowo to od zawsze dobry nośnik informacji – w krótkim czasie można przekazać ich wiele. Jak jednak je użyć, by służyło, a nie szkodziło? Treści na blogach, w poradnikach, opisach produktów muszą być unikalne i angażujące. Teksty powinny być odpowiednie do potrzeb użytkowników. Profesjonalne porady utrwalają ekspercki wizerunek w oczach klienta, a ponadto poprawiają widoczność strony w sieci, co może ograniczyć koszty reklamy w innych kanałach.
Customer service to niezwykle ważny aspekt w budowaniu zaufania klienta do marki. Szybka reakcja na pytania klienta to większa szansa na zatrzymanie go – kiedy czuje się zaopiekowany i wyjątkowy, chętniej wchodzi w relacje z firmą i przywiązuje się do niej. Jeśli obsługa nie będzie dostatecznie otwarta na klienta, cały plan marketingowy może runąć. Wystarczy tak niewiele, by klient pod wpływem niezadowolenia z obsługi np. wystawił negatywną ocenę w mediach społecznościowych. To może pociągnąć za sobą lawinę negatywnych komentarzy, co może źle wpłynąć na wizerunek marki.
To bardzo ważne, aby strona internetowa znajdowała się wysoko w pozycjonowaniu Google, bo to wpływa na liczbę odwiedzin i liczbę potencjalnych klientów. Ważne jest zainwestowanie w kampanię linków sponsorowanych (Google Ads), które pojawiają się na samej górze wyszukiwarki, nad wynikami organicznymi. To dość „wdzięczny” materiał marketingowy, ponieważ można je dowolnie modyfikować i dostosowywać do odbiorców. Co ważne, są to reklamy, które mogą być wyświetlane na wszystkich urządzeniach. Reklamy z Google Ads mogą być wyświetlane także na YouTube i witrynach partnerskich Google.
Wirtualną skrzynkę mają niemal wszyscy użytkownicy Internetu. Tutaj jednak nie można popadać w skrajności i rozsyłać spamu do przypadkowych odbiorców. Warto jednak stworzyć bazę rzeczywiście zainteresowanych klientów i pod nich formułować treści reklamowe. Jak stworzyć bazę klientów? Przez kampanie leadowe, stronę www lub subskrypcje. Dzięki temu reklamy trafiają tam, gdzie mają największą szansę na realny i pozytywny odbiór.
Wszystkie te narzędzia odpowiednio sprofilowane potrafią przynieść wymierne korzyści. Nie będzie to błyskawiczny sukces, jednak skutecznie mogą pomóc w kreowaniu wizerunku marki, dzięki czemu zyskamy zainteresowanie klientów.