Kilka, kilkanaście lat temu social media miały znikomy udział w reklamie. Dzisiaj to jeden z ważniejszych kanałów komunikacji. Mówi się, że jeśli nie masz Facebooka, nie istniejesz. Statystyki są nieubłagane – na świecie jest około 4,2 miliardów aktywnych użytkowników mediów społecznościowych. To ogromne miejsce reklamy, także, a może przede wszystkim, dla deweloperów.
Od czasu rozpowszechnienia się social mediów, firmy zyskały kolejne narzędzie do promocji swoich produktów i usług. Także, a może przede wszystkim, dla deweloperów. To pozytywne budowanie marki w grupie docelowej, docieranie do nowych odbiorców, jak również jeszcze lepsze przywiązanie aktualnych klientów.
Social media to sposób na sprzedaż domów lub mieszkań? Tak – zobacz, dlaczego:
Promować można dewelopera – wówczas staje się on wiarygodniejszy i bardziej dostępny dla klienta – lub samą inwestycję – klient dostaje najważniejsze, najbardziej interesujące go informacje w pigułce.
Dobrze prowadzony profil w mediach społecznościowych to jakościowe treści, informacje o promocjach, ale także bieżące obsługiwanie zapytań. Dobrze też, jeśli posty będą angażujące, np. „Budowlańcy właśnie kończą kładzenie płytek w częściach wspólnych. Jak podobają się Wam korytarze?”.
Przez social media łatwiej trafić z ofertą do większej grupy zainteresowanych. Pomagają w tym np. posty z aktualną ofertą mieszkań lub przekierowujące na stronę inwestycji.
Czyli zbieranie danych kontaktowych od potencjalnych klientów za pomocą np. przekierowania na landing inwestycji lub formularz.
To sposób na stały kontakt z klientami, możliwość tworzenia wydarzeń dla mieszkańców. Dodatkowym profitem w tym wypadku jest marketing szeptany (naturalny, nie płatny!).
Zamiast starej formuły targów czy dni otwartych na inwestycjach, lepiej zrobić live dotyczący „Aranżacji salonu w typowym dwupokojowym mieszkaniu”, webinar o trendach w architekturze wnętrz, czy internetowy spacer po inwestycji.
Co jest ważne w social mediach? Że nie jest to miejsce do raportowania przebiegu budowy, ale do nawiązywania długich, trwałych relacji z klientem. Treści pojawiające się na stronie dewelopera lub inwestycji powinny być jakościowe, nie ilościowe oraz dostosowane do konkretnego kanału komunikacji. Ważne także, by być aktywnym w mediach społecznościowych – nieaktywne konto w mediach społecznościowych może zadziałać na niekorzyść dewelopera i np. zmniejszyć zaufanie klientów do niego.